Informationen är till för allmänhet information om upphandlingsarbetet i Vårgårda kommun. Det är allmän information om upphandling i Vårgårda kommun, genomförda upphandlingar över direktupphandlingsgränsen samt förnyade konkurrensutsättningar och vilka upphandlingar som pågår/planeras under året.
Nedan listas upphandlingar som är pågående och som planeras att genomföras under 2020. För mer information om tidplan, kontakta upphandlingsfunktionen. För att få mer information samt lämna anbud, måste du som leverantör skapa ett konto på www.tendsign.se Länk till annan webbplats.
Nedan listas genomförda upphandlingar över direktupphandlingsgränsen, förnyade konkurrensutsättningar och anmälan till ramavtal sedan 31 januari 2020
Omfattning: Avtalet omfattar hygienartiklar och städmaterial som t.ex:
Avtalsperiod: 2020-03 till 2021-03, med möjlighet till ytterligare två års förlängning. Avropet är gjort på SKL Kommentus Inköpscentrals ramavtal ”hygienartiklar och städmaterial 2018”.
Leverantörer:
Omfattning: Avtalet omfattar hälso- och sjukvårdsmaterial som lättare förband till injektionsmaterial och instrument anpassade för exempelvis äldreomsorg, hemsjukvård, förskola/skola och regioner.
Avtalsperiod: 2020-05 till 2022-05, med möjlighet till ytterligare två års förlängning.
Avropet är gjort på SKL Kommentus Inköpscentrals ramavtal ”hälso- och sjukvårdsmaterial 2018”.
Leverantör:
Omfattning: Avtalet är en leasingtjänst där leverantören (banken) löpande anskaffar fordon enligt önskemål om modell och varumärke från beställaren. Leverantören står som ägare och hyr ut bilen/bilarna till kommunen, som varje månad betalar en leasingavgift.
Avtalsperiod: 2020-05 till 2022-04, med möjlighet till ytterligare två års förlängning.
Leverantör:
Omfattning: Avtalet avser köp av sjukskötersketjänster vid akut och/eller planerad personalfrånvaro som
inte kan lösas med traditionell rekrytering eller när egna resurser inte räcker till.
Avtalsperiod: 2020-04 till 2020-09.
Leverantörer:
Underhåll och support av verksamhetssystemet Timecare
Omfattning: Avtalet omfattar underhåll och support av verksamhetssystemet Timecare.
Leverantörer:
Omfattning: Avtalet omfattar hämtning och omhändertagande av slam från avloppsreningsverket i Hjultorp. Avtalsperiod: 2020-10 till 2021-09, med möjlighet till ytterligare tre års förlängning.
Leverantör:
Omfattning: Avtalet omfattar drift och skötsel av Vårgårda sporthall och PUA-hallen.
Avtalsperiod: 2020-07 till 2024-06, med möjlighet till ytterligare två års förlängning.
Leverantör:
Omfattning: Inköp av lastbil till fordons- och transportprogrammet på Sundlergymnasiet som kommer att
användas i utbildningssyfte. Avtalsperiod: Leverans av lastbil ska ske senast 2020-08-01.
Leverantör:
Omfattning: Uppdraget innebär totalentreprenad över en femårsperiod och innefattar: leverans, transport och spridning av kalk på sjöar med båt och helikopter. Avtalsperiod: 2020 till 2024-12.
Leverantör:
Omfattning: Inköp av två stycken elfordon till gata/VA. Avtalsperiod: Leverans av elfordon ska ske senast 2020-12-31.
Leverantör:
Omfattning: Avtalet omfattar ett kostdatasystem till kostenheten.
Avtalsperiod: 2020-05 - 2024-06, med möjlighet till ytterligare tre års förlängning.
Leverantör:
Upphandlingsansvarig
E-post: upphandling@vargarda.se
Tfn: 0736-20 60 32
Telefonnummer
Växel: 0322 - 60 06 00
Stängd lunch 12.00-13.00
Öppettider
Måndag: 08.00-18.00
Tisdag-torsdag: 08:00-16:30
Fredag: 08:00–15:00
Dag före helgdag: 08:00–15:00
Organisationsnummer
212000-1454
Besöksadress
Kungsgatan 45
Postadress
44780 Vårgårda
E-post
kommunen@vargarda.se