Kommunens reception
Kommunens centralreception finns i kommunhuset. I receptionen kan du få hjälp med de allra flesta saker som rör kommunen. Om du inte får hjälp direkt hänvisar vi till den som kan hjälpa dig med dina frågor. Man kan även komma hit om man behöver kopiera eller hämta blanketter.
Ordinarie öppettider:
- Mån kl. 8.00-18.00
- Tis-tor kl. 8.00-16.30
- Fre kl. 8.00-15.00
Lunchstängt kl. 12.00-13.00
I samband med större helgdagar och semester kan det ske förändring i öppettider.
Vår personal har gedigen erfarenhet av kommunen och dess verksamheter och känner väl till allt som händer. Och om de missat något tar de lätt reda på det åt er.
Bredvid sitter kommunens centrala registrator som sköter kommunens diarium, anslagstavla, postgång samt hjälper dig skaffa fram handlingar.
Besök, In- och utcheckning
Personer som har inbokade besök med tjänsteperson i kommunhuset ska checka in sig i. Det gör du på terminalen som står vid receptionen.
Du som besökaren kan välja att skriva in ditt mobilnummer vilket medför att tjänstepersonen kan sms:a tillbaka ett svar till dig, t ex ”kommer ner om 5 minuter”.
Den du bokat tid med får både ett sms och ett mejl om att du är på plats, och kommer ner och hämtar dig.
När besöket är klart följs du ut ur skalskyddet där du checkar ut dig med QR-koden som du finner på din besöksetikett.
Skicka post och paket till Vårgårda kommun
Ska du skicka post till Vårgårda kommun skickar du till:
Vårgårda kommun
"Mottagare"
447 80 Vårgårda
Ska du skicka paket till Vårgårda kommun skickar du till:
Vårgårda kommun
"Mottagare"
Kungsgatan 45
447 30 Vårgårda
Vad räknas som paket?
Med paket avser Post och Telestyrelsen (PTS) en postförsändelse som väger mer än 2 kg. En postförsändelse som består av till exempel en lättare varuförsändelse upp till 2 kg är inte ett paket, utan ett brev.
Hjälpte innehållet dig?
Kontakt
Vårgårda kommun
Öppettider
Måndag-torsdag: 8.00-16.30
Fredag: 8.00-15.00
Dag före helgdag stänger växel 12.00